Sider

9. september 2012

Sjakk matt...


Jeg har laget noen eksplosjonsbokser dette året,
og synes det er gøy å gjøre de litt personlige.
Denne er til naboen min Håkon Kristoffer,
en kjekk konfirmant som spiller sjakk...
Boksen er laget i brun bazill, og pyntet med forskjellige
sjakkbrett-bilder som jeg har funnet på nettet.
 
Lokket er også pyntet med bilde av konfirmanten,
en tag stanset ut med en Magnolia dies,
ei lita zinkstjerne og en fotball-brads.
Rundt lokket har jeg festet ei hampsnor med et par charms :-)
Når boksen åpnes ser den slik ut :-)
3 sett med flipper, alle pyntet med mønsterpapir og pynt.
I midten har jeg laget en rosett ved hjelp av en dies
Oppå denne står selveste "kongen",
en ekte gammel sjakkbrikke i tre :-)

Alle flippene er pyntet med litt røffe ark fra Bo Bunny og Storyteller.
De minste flippene har fått små sjakkbrett-bilder.
 
På de mellomstore flippene  har jeg stanset ut lapper med samme
diesen  fra Magnolia, og stemplet små tekster på.

Og på de største, har jeg pyntet med kaffefargede tags
med små hilsener og charms med relasjon til konfirmantens interesser.
 
En av de største flippene har fått en pengelomme,
laget av en liten gråpapirpose.

Alle stemplene jeg har brukt er fra Kort & Godt,
og de fleste materialene kan kjøpes hos

Om dere ønsker å se andre eksplosjonsbokser jeg har laget,
finner dere en her og her og her !!!

Deltar hos
Nordsalten Hobbyklubb #60 "Monokromatisk og metall" og
hos Papiravisen sin septemberutfordring "Bruk tag"

Ha en fortsatt fin søndag :-)
Klem fra Rita

12 kommentarer:

Hege sa...

WOW!!! Såå personlig og ganske enkelt helt rått!!!! Det er bare du som kan finne på å lage en eksplosjonsboks med sjakkmønster! Håper du koser deg i hælja!!! Ses nok til uka tenker jeg ;)

Klem, Hege:)

Heidi sa...

Så stilig!
Det blir så personlig når man gjør det slik:)
Tøffe detaljer.
Ha en fin søndag, klem:)

Camilla sa...

Så flott med personlige esker. FLotte detaljer og gjennomført til siste "stikk".
Tusen takk for at du deltar hos oss i Papiravisen :D

Synnøve sa...

Sååå stilig og sååå mange lekre detaljer:)) klem

Tone M. sa...

Så utrolig fin, tøff og kul.
Heldige konfirmant :oD

Laila sa...

så herlig bruk av tag i eksploderende boks! denne ideen må jeg prøve meg på :)

takk for at du er med hos Papiravisen,
-Laila

Pinklady 68 sa...

Wow, rååå stilig og utrolig flott!!!
Mange fine detaljer:)
Ha en fin kommende uke!

KLem Laila.
(PS.Så fint at dere også skal på messa i Lillestrøm:-)

Lin Monika sa...

Så tøff!! Hvor tar du det fra? Du er rå på å lage kortene personlig:)
Klem, Lin Monika

Lene sa...

Så stilig eksplosjonsboks. Tusen takk for at du deltar hos NSHK. -Lene-

MonaV sa...

Milde himmel, så kreativ du er Rita.
Ingen slår deg på å lage personlige kort, det er helt sikkert.
Heldige konfirmant som fikk dette her.

Karen Elise sa...

Denne var knalltøff! Kjekt å gi det en personlig vri som passer mottakeren. Takk for at du scrapper med NSHK!
-Karen Elise-

Marianne H sa...

Åh fy søren så lekker og tøff. Du er helt rå på disse eskene. God helg, klem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...